Informujemy o obowiązku corocznego zgłaszania do dnia 31 stycznia posiadania lub zaprzestania użytkowania wyrobów zawierających azbest (np. płyty eternitowe, rury, izolacje, taśmy i inne).
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza posiadacz tych wyrobów w formie pisemnej i przekazuje ją:
osoby prawne – marszałkowi województwa,
osoby fizyczne – wójtowi.
Informację należy sporządzić w dwóch egzemplarzach:
Jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi.
Drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia kolejnej informacji.
Wykorzystujący wyroby zawierające azbest sporządzają „Informację o wyrobach zawierających azbest” na podstawie spisu z natury oraz oceny ich stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania. Właściciel lub zarządca obiektu zawierającego azbest jest zobowiązany do okresowej kontroli i dokumentowania wyników w formie „OCENY stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", którą należy przechowywać w łącznie z dokumentacją obiektu – nie ma potrzeby przekazywania jej do urzędu. Wyniki oceny należy wpisać w "Informację o wyrobach zawierających azbest". (Druki poniżej).
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
Art. 346 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj